fbpx

Mindfulness Trening i redukacja stresu

Trening wywodzi się z psychologii kontemplatywnej, która łączy nauki i doświadczenie wschodniej i zachodniej psychologii opartej na świeckim podejściu Mindfulness.
W najprostszym znaczeniu uważność jest praktyką bycia świadomym teraźniejszości. Choć brzmi to prosto, niekoniecznie jest łatwe. Największym wyzwaniem jest własny umysł i jego tendencja do ciągłego tworzenia opowieści, osądzania i zachęcania do myślenia o przeszłości lub przyszłości lub pozostawania w wyobraźni. Rezultatem takiego ciągłego myślenia jest zmartwienie, nieszczęście i co najważniejsze, całkowite lekceważenie drobnych radości i przyjemności, które są już częścią naszego życia.
—————————————————————————————————
Jednak błędem jest sądzić, że to nasza wina, że nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z naszymi myślami. Ten rodzaj myślenia znajduje się w schemacie funkcjonowania naszego umysłu. Stąd medytacja uważności jest praktyką cierpliwego i łagodnego współdziałania z naszym umysłem, tak abyśmy mogli być bardziej spokojni, mniej niespokojni i mniej reaktywni w naszym życiu. Jest to praktyka zmiany tych nawykowych wzorców zachowań i sposobów myślenia.
Na tym treningu będziesz:
• Rozwijać 5 filarów uważności: Mądra Uwaga / Skupienie na obecnym momencie / Nieosądzanie / Spokój Umysłu / Współczucie.
• Uczyć się jak praktykować uważności otwartej przestrzeni (medytacja uważności)
• Rozwijać postrzeganie otaczającego świata wszystkimi zmysłami w pełni.
• Zatrzymywać się i nawiązywać kontakt ze swoim ciałem (skanowanie ciała)
• Łagodzić stres dzięki uważnym praktykom oddechowym
• Doskonalić radzenie sobie z trudnymi emocjami
• Przekształcać sposób komunikacji w słuchaniu i mówieniu
• Ćwiczyć sztukę doceniania siebie i otaczającego świata
• Rozwijać praktyki życzliwości i współczucia – dla siebie i innych.
• Dowiadywać się o badaniach naukowych, dotyczących uważności i współczucia
Trening ma działać w codziennej minucie naszego życia i dlatego ma praktyczne wskazówki dla każdego, kto zechce z nich skorzystać.
Trening jest prowadzony stacjonarnie w Szczecinie przy ulicy Traugutta 149/3 dla chętnych możliwości dołączenia online.
©”Living Mindfulness-Awareness-Compassion Training”
(Trening Uważność-Świadomość-Współczucie w życiu codziennym)
6 – tygodniowy cykl treningu online
DATY CYKLU: 28.04 / 5.05 / 12.05 / 19.05 / 26.05 / 2.06.2021
Godzina: 18:30 – 21:00

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

new-element.svg

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności, Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.