V Międzynarodowy Kongres Kreatywny Design Plus 2020
15-16 października 2020
konferencja on-line / Szczecin
Turystyka, kreatywność, innowacyjność idą ze sobą w parze. Uzupełniając się, wchodzą
w symbiotyczną relację. Turystyka stanowi ważny element w tworzeniu żywego sektora kreatywnego. Nieszablonowe myślenie może pomóc w utrzymaniu lub wykreowaniu zupełnie nowego, unikatowego charakteru miejsca działalności, na którą nie ma wystarczającego popytu lokalnego. Kreatywność otwiera poligon doświadczalny dla sprawdzenia opłacalności produktów lokalnych na rynkach krajowych i międzynarodowych. Innowacyjność może być właściwym sposobem na wprowadzenie unikatowej oferty na nowe rynki, które szybko ją wchłoną dostarczając dużo satysfakcji jednocześnie producentom i klientom. Ponadto turystyka może przyczynić się do zwiększenia otwartości i elastyczności „społeczności gospodarzy”, prowadząc do zwiększenia lokalnego popytu na produkty i usługi sektora kreatywnego.
Smart turystyka, questy, szlaki kreatywne, wioski i osady tematyczne, szlaki kulinarne – np. enoturystyka, zrównoważona turystyka, zgamifikowana turystyka… wszystkie te innowacyjne formy mogą trafić w gust coraz bardziej wymagającego i jednocześnie znudzonego masowym wypoczynkiem turysty oraz zastąpić dotychczasowy model odpoczynku: 3×S: słońce (sun), morze (sea), piasek (sand).
„Podróżowanie ma raczej więcej wspólnego z doświadczaniem pewnych rzeczy niż oglądaniem ich.”
Nicholas Sparks
O sektorze kreatywnym i jego roli w turystyce dyskutować będziemy podczas V Międzynarodowego Kongresu Kreatywnego Design Plus. Wraz z zaproszonymi gośćmi postaramy się znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania:
- Czy turystyka kreatywna to dobry kierunek dla turystyki?
- Jak powinno zmienić się postrzeganie własnej kultury przez społeczności lokalne, które to jednocześnie powinny zaspokajać potrzeby turystów przyjeżdżających na te tereny?
- Czy należy inwestować w kształtowanie i pielęgnowanie lokalnych talentów oraz dbać o przekazywanie tradycji w taki sposób, aby zainteresować młode pokolenie?
- Czy ludzie są świadomi znaczenia lokalnej globalizacji, gdziekolwiek się znajdują?
- Co czeka turystykę w nowej dekadzie? Czy będzie odpowiedzią na potrzebę ucieczki od codzienności, czy też będziemy uciekać od turystyki?
Prelegentami pierwszego dnia Kongresu będą: Achim Hack, Hanna Bielerzewska, Małgorzata i Kamil Kowalewicz, Marek Kramarczyk, Olivier Ponti, Rafał Bajena, Piotr Gutowski, dr Marta Sidorkiewicz, Anna i Marcin Nowakowie, Hanna Burno, prof. SGTIR dr hab. Teresa Skalska, Violetta Hamerska, Meike Zeigler, dr Marcin Chłodnicki, Marta Wylegała, Hanna Bielerzewska oraz dr Magdalena Małachowska. Natomiast drugiego dnia warsztaty poprowadzą: Lidzia&Renia, dr Marcin Chłodnicki oraz Magda Roman.
Link do programu: http://designplus.net.pl/pl_schedule.html
Link do zapisów na warsztaty: Będzie dostępny już wkrótce.
Organizatorzy: Urząd Marszałkowski w Szczecinie, Stowarzyszenie Media Dizajn, INKU Szczeciński Inkubator Kultury, Gmina Miasto Szczecin, Johanna, CTCC, Interreg
Partnerzy: Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie, Akademia Sztuki w Szczecinie
Patronat Medialny: Architektura&Biznes, Radio Eska, Echo Szczecina, wszczecinie.pl
Kontakt dla mediów: Magda Roman, mroman@mediadizajn.pl, tel. 91 424 04 64