fbpx

IV MIĘDZYNARODOWY KONGRES KREATYWNY DESIGN PLUS

Serdecznie zapraszamy na IV MIĘDZYNARODOWY KONGRES KREATYWNY DESIGN PLUS, który odbędzie się w dniach 10-11 października 2019 roku w Szczecinie.

Część wykładowa odbędzie się 10.10 w CKE Stara Rzeźnia zaś część warsztatowa 11.10 w CPK i na Akademii Sztuki.

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

„Przyszłość, którą chcemy, musi zostać zaprojektowana, inaczej dostaniemy taką przyszłości, której nie chcemy”
– Joseph Beuys –

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

Co by było, gdybyśmy mieli nowy sposób projektowania produktów, usług i przedsiębiorstw, które byłyby dobre zarówno dla ludzi, planety i biznesu? Gdyby tak można było przeprojektować wszystko? Zacząć już dzisiaj tworzyć przyszłość?

Podczas konferencji Design Plus 2019 dyskutowana będzie przyszłość sektora mody, gier i produkcji audiowizualnych oraz projektowania produktów i usług. Zostaną poruszone tematy projektowania przyszłości, ekonomii współdzielenia i ekonomii cyrkularnej.

Co zrobić dzisiaj, żeby było jutro ❓❓❓

Przemysł mody jest drugim co wielkości największym producentem odpadów na świecie. Według badań, do roku 2030 światowa liczba odpadów podwoi się. Największe wysypisko to Wielki Oceaniczny Płat Śmieci pływający po Pacyfiku – zaczyna się ok. 900 km od wybrzeży Kalifornii, a kończy w okolicach Japonii. Jak pogodzić zmieniające się trendy, modę przemijającą z sezonu na sezon- ze zrównoważonym rozwojem? Dlaczego (i czy) warto być slow, a nie fast?

Rozwijająca się technologia daje prawie nieograniczone możliwości rozrywki i przenoszenia się w wirtualny świat. Do 2017 r. odsetek gospodarstw domowych w Europie posiadających dostęp do internetu zwiększył się do 87 % – to wzrost o 32 punkty procentowe w porównaniu z 2007 r. Kupujemy coraz więcej, żyjemy szybko i nie zastanawiamy się nad konsekwencjami swoich codziennych zachowań i nawyków.

Czy świadomi konsumenci mogą zmienić rynek? Czy może nadal aktualne jest Schumpeterowskie stwierdzenie, które mówi, że to nie konsumenci pierwsi wyrazili potrzebę i popyt na lampy elektryczne, nylonowe pończochy, podróżowanie samochodami lub samolotami, słuchanie radia albo żucie gumy, ale że olbrzymia większość zmian została wymuszona przez producentów – właśnie na konsumentach? Ci ostatni najczęściej opierali się zmianom i musieli być odpowiednio „wyedukowani”, poprzez rozbudowane psychotechniki reklamy.

Kto musi rozpocząć grę w kółko i krzyżyk, w której wygraną jest przyszłość? ➕⭕

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

AGENDA 10.10

BLOK A

09:00 – Stanisław Wziątek, Monika Tomczyk i Paweł Sito – Otwarcie Kongresu
09:15 – Magdalena Małachowska – „Mapowanie przemysłów kreatywnych województwa zachodniopomorskiego”
09:35 – Iza Mysiura / Ubrania do oddania – „Zrównoważony konsumpjonizm tekstylny”
10:25 – Achim Hack / CTCC -„O europejskim projekcie CTCC” („About CTCC Project”)/ Projekt Creative Ports
10:45 – Anna Kamińska / HO-LO – „Z gorszego na lepsze czyli polski outdoor na torbach. Upcycling materiałów reklamowych.”
11:15 – Milena Młynarska – „Storyboard artist – zawód z przyszłością?”
12:00 – PRZERWA 15 min

BLOK B

12:15 – Martyna Zastawna / WoshWosh – „Jak stworzyć i zarządzać innowacyjnym, społecznie odpowiedzialnym biznesem”
13:15 – Rene Holm – „Oczekiwania wobec siebie jako artysty i otoczenia” („The expectations to your self as an artist and to the surroundings”)
13:45 – Odzieżowe Pole – „Niezastąpione włókna naturalne w XXI wieku – Len i zrównoważona moda”
14:30 – Nina Backman / Silence Meal Project – „Cisza prawem zwykłego człowieka?” („Silence as Everyman´s right?”)
15:00 – PRZERWA 15 min

BLOK C

15:15 – Róża Janusz / Grow Lab – „Biodesign – jak tworzyć produkty, usługi i systemy inspirowane systemami, które żyją”
16:10 – Kaja i Piotr Depta-Kleśta / Posters & Sons – „Koniec i początek plakatu”
16:40 – Shereen AlOuran – „Jak przełożyć sztukę na biznes” („How to transfer the art into the business”)
17:10 – Anna Orska / Orska – „Jak zostałam design nomadem?”
18:00 – Zakończenie dnia

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

Program i inne informacje (w tym zapisy na II dzień)
http://designplus.net.pl

Obserwujcie nas:
Design Plus

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

Organizatorzy: Stowarzyszenie Media Dizajn, Pomorze Zachodnie

Partnerzy: Miasto Szczecin, Interreg Europe, INKU Szczeciński Inkubator Kultury, Akademia Sztuki w Szczecinie, CKE Stara Rzeźnia, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytet Szczeciński, Technopark Pomerania, ID1 studio, Label, Architektura i Biznes, Kraft, Nowy Magazyn, Klaster eBiznesu Pomorza Zachodniego, Echo Szczecina, Prestiż, wSzczecinie.pl, Oczajdusza, Kręci się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

UM Szczecin

Inkubator Sektorów Kreatywnych został powołany 1 września 2011 r. w celu realizacji zadania publicznego: „Prowadzenie Inkubatora dla Organizacji Pozarządowych działających w sferze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w budynku położonym przy al. Wojska Polskiego 90 w Szczecinie”.

Projekt finansowany z dotacji Gminy Miasto Szczecin

Kontakt

INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych al. Wojska Polskiego 90 70-482 Szczecin
biuro@inkubatorkultury.szczecin.pl
91 424 04 64

© 2018 INKU Szczeciński Inkubator Kultury

new-element.svg

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności, Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.